Sunday, July 18, 2010

Howard Webb , Ferguson dan konspirasi .

Howard Webb dikritik hebat oleh media antarabangsa . Gara-gara segala keputusannya di dalam perlawanan AKHIR PialaDunia2010 antara Sepanyol dan Belanda .
Lebih menarik lagi , Sir Alex Ferguson , pengurus Manchester United kini telah mempertahankan Howard Webb . Katanya " ianya perlawanan akhir dan segala keputusan penting untuk kepuasan semua pihak . Kad merah terlebih awal , dia akan dkritik . Tidak memberi kad merah , dia akan dikritik . Berat tugas Howard webb ni " . Kata Ferguson .

Semua pengurus bola yang baik dan pengadil yang bertaraf dunia tahu perkara ini . Tetapi mengapa Alex Ferguson yang bersuara mempertahankan Howard Webb ? Seperti yang kita tahu , Ferguson akan tetap mempertahankan pemain beliau walaupun mereka membuat silap , sekurang-kurangnya beliau akan senyap . Sentiasa mencari kesalahan pihak lawan dan ia membuatkan Ferguson lebih jitu sebagai pengurus bola sepak . Ada siapa-siapa pernah baca tentang Alex Ferguson bercakap tentang Gol Tangan Macheda pada season lepas , penyikuan dari Ferdinand semasa perlawanan menentang Hull City ?
TIDAK , CR is never a DIVER .

Ironinya , kali ini Ferguson tampil mempertahankan seorang lagi pemain kesayangan beliau , Howard Webb .

Agaknya-agaknya kalau dekat Malaysia jika  Badrul Hisham Kalam buat salah di peringkat luar , sekurang-kurangnya AFC , Abdul Shukor Salleh nak tak pertahankan beliau ?

Err .. Kalau ya , agak-agak SPRM buat siasatan ke tak ?




Hmm .

2 comments:

talkIZcheap! said...

apabila SAF kritik ref, orang cakap dia ni pak tua tak tahu bersyukur, asyik kritik orang lain je kejenyer...

bila dia bekap atau bagi komen yg nampak seperti mem-bekap ref, orang cakap dia suka bekap orang yang dia suka jer...

dunia tak pernah puas...

bagi aku, komen dia fair bagi referee, pasal tekanan yg dihadapi referee, yg menyebabkan Howard Webb berada dalam situasi sekarang, iaitu dikritik pelbagai pihak...

tapi bagi SAF, dia apa pedulik, bukan negara dia or player dia yg main final ari tu, ye dok?

persoalannya sekarang, anda penah jadik ref?

r.k said...

TIZ : memang fair , ghua pun rasa fair tapi kapasiti Sir Alex sebagai seorang pengurus pasukan yang bermain di dalam liga yang juga diadili oleh Howard Webb tidak menyesuaikan beliau untuk memberi bekap .

sebab ia akan menimbulkan spekulasi konspirasi . :)

Lu pernah jadi reff ?